Όταν ήμουν μικρή είχα δει σε κάποιο βιβλίο μια ζωγραφισμένη πριγκιποπούλα. Η λεζάντα έγραφε: Iνφάντα Μαργαρίτα ζωγρ. από Ντ.Βελάσκεθ, λεπτομέρεια. Μέχρι τότε, από τα παραμύθια που διάβαζα, ιδίως σε «κλασσικά εικονογραφημένα», είχα σχηματίσει διαφορετική εικόνα για τις πριγκίπισσες. Εκείνο το κοριτσάκι του πίνακα ήταν ντυμένο με ένα φόρεμα που το κάτω του μέρος θύμιζε κλουβί, ενώ από τη μέση και πάνω φαινόταν να σφίγγει τη μικρή υπερβολικά, γι’ αυτό και τα δύο χέρια, απομακρυσμένα από το κορμί της, σχημάτιζαν πλευρές ισοσκελούς τριγώνου με κορυφή την κορυφή του κεφαλιού. Οι χρυσές τρέσες που τύλιγαν το σωματάκι έμοιαζαν περισσότερο με αλυσίδες. Στα χρόνια που ακολούθησαν είδα σε μουσεία πορτραίτα της Μαργαρίτας σαν παιδάκι αλλά και άλλα στα οποία ήταν μεγαλύτερη και με εντυπωσίασε από κοντά η ελεύθερη πινελιά του Βελάσκεθ.
Συχνά στη δουλειά μου αναφέρομαι σε έργα προηγούμενων ζωγράφων. Με αυτό τον τρόπο ίσως προσπαθώ να εξηγήσω ορθολογικά στον εαυτό μου ποιο είναι αυτό το ιδιαίτερο στοιχείο τους που με μαγεύει τόσο πολύ και με επηρεάζει.
Ξεκίνησα με τα σχέδια και τις κινήσεις μιας σειράς πουλιών. Στη συνέχεια έφτιαξα το κοριτσάκι όπως το θυμόμουν. Είχα σαν στόχο ένα κινούμενο χαρακτικό που θα μου πρόσφερε πολλές εκτυπώσεις, σχεδόν όσες και τα καρέ του. Γι’ αυτό σχεδίασα πλακάτες φόρμες κυρίως σε μαύρο άσπρο. Δεν θέλησα να παίζει σημαντικό ρόλο η αφήγηση, τουλάχιστον όχι παραπάνω απ’ ό,τι στα έργα που έχω κάνει μέχρι σήμερα. Έτσι το κινούμενο σχέδιο παρακολουθείται κυκλικά, χωρίς αρχή μέση και τέλος, και έχει μικρή διάρκεια, όσο χρειάζεται δηλαδή για να παρατηρήσει κανείς οποιοδήποτε δισδιάστατο έργο, να σταματήσει μπροστά του ή να το προσπεράσει.
Τα τυπώματα έγιναν πάνω σε , βαμβακερό χαρτί 310 γραμμαρίων με ειδικά μελάνια.. Όταν άρχισα να τυπώνω τα καρέ οδηγήθηκα σε συνθετικές επεμβάσεις, οι οποίες διαμόρφωσαν και την τελική μορφή του κινουμένου σχεδίου.
Τα έργα που παρουσιάζω είναι τα τυπώματά μου που προέκυψαν από το κινούμενο σχέδιο, σε συνδυασμό με το κινούμενο σχέδιο που προέκυψε από τα τυπώματά μου.
H Dahlgren Ekonomides μετά την ολοκλήρωση του video animation, έγραψε τη μουσική επένδυση. Η μουσική στηρίχθηκε στην ιδέα της ανάμειξης του Μπαρόκ με τη μοντέρνα αισθητική, ώστε να δημιουργηθεί ταυτόχρονη αναφορά στο παρελθόν και το παρόν. Η ένταξη αυτόνομων μερών σονάτας του Α. Σκαρλάτι, αρχικά γραμμένα για τσέμπαλο, δημιουργεί ένα σύνδεσμο με τις ημέρες του Βελάσκεθ στη Μαδρίτη. Η εγγενής ενέργεια του Μπαρόκ σε συνδυασμό με τον σταθερό, επαναλαμβανόμενο ρυθμό προκαλούν έναν παραλληλισμό αντίστοιχο με την αναδίπλωση του χρόνου μέσα στην ίδια τη ζωή.
Official website: https://oikonomidou.wixsite.com/florentia-ikonomidou
Sign up for Eye’s Walk Digital Festival’s newsletter.
Be the first one to know our next events and projects!